Friday, July 17, 2009

PIBG Menziarahi Murid-murid Bermasalah

Sebagai badan yang turut sama memikul tanggungjawab demi memajukan serta memastikan kejayaan anak-anak didik SKAB dalam pendidikan, PIBG telah menjalankan satu program untuk mendekati murid-murid yang bermaslaha. Fokus utama dalam program awal ini ialah kepada murid yang kerap tidak hadir ke sekolah.

Pengerusinya, Tn Hj Aminuddin telah mengetuai rombongan yang turut disertai oleh Setiausaha serta AJK Kecemerlangan telah menziarahio beberapa keluarga yang tinggal di PPRT, Kampung Bantang dan Kampung Manggis.

Hasil dapatan akan dilaporkan kepada pihak sekolah untuk tindakan selanjutnya. PIBG melalui dapatan ziarah ini telah mengusulkan dua cadangan untuk diperhalusi oleh pihak sekolah.

Semoga usaha sama ini memberi keberkatan dalam usaha kita semua memastikan kecemerlangan anak-anak kita serta dipandang Allah SWT sebagai amal ibadah. Insyaallah.

1 comments:

Unknown said...

Syabas dan tahniah di atas usaha murni yang dijalankan. Bukan semua orang tergerak hati untuk melakukannya. Hanya insan yang berjiwa kental dan beriltizam tinggi dapat melaksanakannya. Semoga istiqomah dalam mengimplimentasikannya dan dapat keberkatan dari Ilahai

LinkWithin

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP